Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat
Wasilków, 17.10.2025 r.
SS.2110.11.2025.KD
Burmistrz Wasilkowa
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie
Ofertę na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Wasilkowie, ul. Białostocka 7, może złożyć kandydat, który spełnia następujące wymagania:
I. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
6) wykształcenie wyższe, najlepiej prawnicze,
7) znajomość ustaw: Ordynacja podatkowa, o finansach publicznych, o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
8) umiejętność obsługi komputera, w szczególności programów MS Office.
II. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie w pracy w administracji publicznej, w zakresie w/w stanowiska,
2) umiejętność obsługi Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
3) umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
4) umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
5) umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
6) umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, sumienność, obowiązkowość, dobra postawa etyczna.
III. Zakres wykonywanych zadań na danym stanowisku:
1) ustalanie wymiaru należności z tytułu zobowiązań pieniężnych w zakresie podatków i opłat na terenie Gminy Wasilków, mianowicie:
a) wymiar podatku rolnego,
b) wymiar podatku od nieruchomości,
c) wymiar podatku leśnego,
d) wymiar podatku od środków transportowych, zgodny z informacją o pojazdach zarejestrowanych i wyrejestrowanych - otrzymaną ze Starostwa Powiatowego,
2) w zakresie podatku od nieruchomości od osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
a) informowanie podatników o wysokości stawek podatku, obowiązujących w danym roku,
b) terminowe kompletowanie deklaracji podatkowych,
3) bieżąca ewidencja gospodarstw i nieruchomości (bieżąca aktualizacja zachodzących zmian w ewidencji gruntów i innych danych),
4) systematyczna aktualizacja wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie ewidencji działalności gospodarczej (kopii zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i wyrejestrowaniu jej),
5) weryfikacja zgodności danych zgłoszonych przez podatnika do opodatkowania podatkiem leśnym z ewidencją gruntów i budynków (rejestrami geodezyjnymi) lub planem urządzenia lasu.
6) przeprowadzanie kontroli w zakresie rzetelności danych zawartych w informacjach i deklaracjach podatkowych, a stanowiących podstawę opodatkowania,
7) prowadzenie postępowań w zakresie zwolnień od podatku rolnego gruntów, na których zaprzestano produkcji rolnej,
8) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatków lokalnych,
9) nadzór nad terminowym doręczaniem decyzji dotyczących wymiaru podatku lokalnych,
10) przygotowywanie danych dla potrzeb projektu budżetu, sprawozdawczości i bilansu zamknięcia,
11) prowadzenie rejestru pism i podań wpływających do referatu, w zakresie:
a) ulg i zwolnień ustawowych w zakresie podatków lokalnych,
b) ulg, umorzeń, rozłożenia na raty i odroczenie terminu zapłaty podatku od środków transportowych,
c) dokonywanie adnotacji w rejestrze o sposobie i terminie załatwienia sprawy,
12) rzetelne prowadzenia postępowań podatkowych, w tym:
a) wszczęcie postępowania,
b) skompletowanie dokumentów umożliwiających obiektywne wyjaśnienie sytuacji finansowej podatnika, możliwości udzielenia pomocy przedsiębiorcy - w świetle obowiązujących przepisów,
c) terminowe przygotowanie decyzji, zgodnie z wymogami ustawy Ordynacja podatkowa i ustawy o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej, następnie po zatwierdzeniu przez Burmistrza-przesłanie jej zainteresowanej osobie,
13) przestrzeganie zasady poboru i inkasowania opłaty skarbowej,
14) rzetelne i prawidłowe ustalanie skutków finansowych wynikających z:
a) obniżenia górnych stawek podatków dokonywanych uchwałami Rady Miejskiej,
b) udzielonych ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych,
15) sporządzenie sprawozdań w sprawie utraconych dochodów z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatkach lokalnych,
16) sporządzanie zestawień: skutków obniżenia górnych stawek podatku oraz zastosowania ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych - dla celów sprawozdawczości budżetowej,
17) wydawanie zaświadczeń o figurowaniu bądź nie figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - po złożeniu wniosku przez podatnika,
18) prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego dla producentów rolnych,
19) występowanie z wnioskiem o wszczęcie dochodzenia w sprawach karnych skarbowych,
20) kompletowanie dokumentów oraz wydruków przetworzonych danych za określone przepisami okresy sprawozdawcze, celem przekazania ich do archiwum,
21) czynne uczestnictwo we wszystkich pracach zleconych gminie ustawami, w zakresie aktualizacji danych dla potrzeb spisów powszechnych,
22) bieżące zapoznawanie się ze zmianą przepisów dotyczących wykonywania powierzonych obowiązków służbowych,
23) wykonanie innych czynności nie wymienionych w niniejszym zakresie, a wynikających z przepisów dotyczących danego stanowiska pracy,
24) ustalanie następców prawnych i majątku podatnika,
25) sporządzanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pracy,
26) praca w systemie EZD.
IV. Warunki pracy na danym stanowisku:
Praca administracyjno-biurowa z obsługą komputera wykonywana w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wasilkowie ul. Białostocka 7.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Początek zatrudnienia: grudzień 2025 r.
V. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Miejsce pracy na piętrze budynku. Budynek wyposażony w podjazd dla osób niepełnosprawnych, szerokość drzwi wejściowych umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim, ciągi komunikacyjne o szerokości umożliwiającej poruszanie się wózkiem, toaleta przystosowana dla wózków inwalidzkich – jedna, usytuowana na parterze budynku.
VI. Oferty kandydatów na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat powinny zawierać podpisane przez kandydata następujące dokumenty (kopie dokumentów dołączonych do oferty powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata) - pod rygorem odrzucenia oferty na etapie oceny formalnej:
1) list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru;
2) CV,
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) kopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu potwierdzających doświadczenie zawodowe,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielnie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego),
8) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
9) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do lekarza medycyny pracy),
10) klauzula zgody kandydata na przetwarzanie danych do celów rekrutacji w brzmieniu: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez Burmistrza Wasilkowa na potrzeby przeprowadzenia procedury naboru na stanowisko urzędnicze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.”,
11) dokument potwierdzający niepełnosprawność - w przypadku gdy kandydat posiada orzeczony stopień niepełnosprawności.
VII. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
VIII. Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie ul. Białostocka 7,
w Biurze Obsługi Interesanta – parter, w godz. 9.00-17.00 we wtorki, 7.30-15.30 w pozostałe dni robocze, w zaklejonej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem
kandydata z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 listopada 2025 r. (do godz. 15 : 30). Dokumenty dostarczone po upływie ww. terminu nie będą rozpatrywane. Dokumenty wysłane przesyłką pocztową powinny być doręczone w powyższym terminie.
IX. Osoby spełniające wymogi formalne zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie ul. Białostocka 7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP Urzędu Miejskiego w Wasilkowie oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu. Dokumenty osób niezakwalifikowanych można będzie odebrać osobiście w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie w pokoju Nr 24, w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury naboru tj. od dnia zamieszczenia informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej.
Burmistrz Wasilkowa
Adrian Łuckiewicz