Azbest

 

Wasilków, 17.07.2020 r.

BGGN.7021.20.2020.MGO

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Burmistrz Wasilkowa zaprasza do składania ofert na usługę pn.:

 

“USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY WASILKÓW W 2020 ROKU”

1. Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wasilków.

Opis przedmiotu zamówienia:

Usługa obejmuje: demontaż, odebranie (w tym przygotowanie do transportu: zebranie składowanego luzem azbestu, opakowanie, oznakowanie, załadunek, oczyszczenie terenu), transport i unieszkodliwianie składowanych wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Wasilków, którego szacunkowa ilość wynosi:

  • do demontażu, odbioru, transportu i unieszkodliwiania - 2765,61 m2 ≈ 41,48 Mg – 8 punktów adresowych,
  • do odbioru, transportu i unieszkodliwiania – 1579,50 m2 ≈ 23,69 Mg – 17 punktów adresowych.

szczegółowy wykaz nieruchomości zawiera załącznik nr 3.

Do obliczenia wagi odpadów przyjęto 15 kg na 1 m2 wyrobów zawierających azbest.

2. Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia.

  • Wykonawca skontaktuje się i ustali dogodny termin odbioru odpadów zawierających azbest z właścicielami nieruchomości wyszczególnionymi w otrzymanym od Zamawiającego wykazie.
  • Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych nieruchomościach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości. Harmonogram winien uwzględniać 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia do rozpoczęcia prac na terenie gminy.
  • Wykonawca sporządzi dokumentację fotograficzną każdej nieruchomości, z której usunięto wyroby/odpady zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac – w formie elektronicznej (fotografie z każdej nieruchomości w oddzielnym folderze nazwanym adresem nieruchomości).
  • Wykonawca przeprowadzi ważenie odbieranych wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej nieruchomości w obecności jej właściciela (posiadacza). Okoliczność zważenia wyrobów i ich waga winny być potwierdzone protokołem odbioru odpadu z podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność oraz właściciela (posiadacza) nieruchomości. Na protokole odbioru powinna również być wpisana powierzchnia w metrach kwadratowych zebranych wyrobów zawierających azbest.
  • Jeden egzemplarz potwierdzenia odbioru odpadu od właściciela nieruchomości (protokół odbioru odpadu) oraz karty przekazania odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu, drugi dla właściciela nieruchomości.
  • Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca dokona zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest (właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. (j. Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649, z późn. zm.) w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 162, poz. 1089 z późn. zm.).
  • Wykonawca udokumentuje przekazanie odebranych wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych poprzez przekazanie Zamawiającemu po jednym egzemplarzu kart przekazania odpadów.
  • Wykonawca zadania złoży Zamawiającemu oświadczenie o prawidłowości wykonania całego zakresu prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
  • Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
  • Wykonawca w ramach ceny ofertowej m. in. winien zapewnić:
  1. organizację poszczególnych etapów związanych z wykonywaniem usługi i zabezpieczenie placu, na którym usługa jest wykonywana,
  2. zasilenie miejsca wykonywania prac w energię elektryczną i wodę,
  3. uporządkowanie terenu po zakończeniu prac oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia prac lub w związku z nimi.
  • Wykonawca musi posiadać uprawnienia na prace na danym terenie określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz. U. z 2004 Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) oraz wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm).

3. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia.

  • Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Wykonawca zobowiązany jest sukcesywnie począwszy od dnia zawarcia umowy do dnia 31 października 2020 roku wykonać przedmiot zamówienia.
  • Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac.
  • Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
  • Planowana do usunięcia lub demontażu ilość wyrobów zawierających azbest (m2) może ulec zmianie, w takim przypadku Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiają

 4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wymaganym terminem realizacji zamówienia – do 31.10.2020 r.

5. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

1) Wymagania podstawowe:

  • Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  • Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
  • Dokumenty sporządzane przez Wykonawcę powinny zostać sporządzone wg dołączonych wzorów.
  • Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że ich treść, a także opis kolumn i wierszy odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego w załącznikach do niniejszej Specyfikacji.
  • Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

2) Zawartość oferty:

            Kompletna oferta musi zawierać:

  • formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1,
  • kalkulację ceny ofertowej, sporządzoną na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2.
  • pozostałe dokumenty określone w dziale I ust. 3 pkt 11,
  • zaakceptowany (poprzez zaparafowanie) wzór umowy z Wykonawcą,
  • zaakceptowany (poprzez zaparafowanie) wzór umowy na przekazanie danych osobowych,
  • zaakceptowany (poprzez zaparafowanie) szczegółowy wykaz nieruchomości.

6. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

W sprawach związanych z prowadzonym postępowaniem należy zwracać się do:

  • w kwestiach dotyczących przedmiotu zamówienia – Marta Goralewska, pokój nr 13 Urzędu Miejskiego w Wasilkowie w godz. poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 730 – 1530, wtorek 800 – 1600 857185400 wew. 021, email: m.goralewska@wasilkow.pl.

7. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY.

  • Ofertę należy złożyć za pośrednictwem poczty (innego doręczyciela) lub osobiście w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie w Biurze Obsługi Interesanta, nie później niż w dniu 27 lipca 2020 do godz. 11:00. Za datę i godz. złożenia oferty uważa się datę i godz. wpływu.
  • Oferta winna być złożona Zamawiającemu w kopercie (opakowaniu) zaadresowanej do Zamawiającego z opisem: „Oferta na usuwanie wyrobów zawierających azbest“ oraz „nie otwierać przed dniem 27 lipca 2020 do godz. 11:15.”, wraz z kompletem wymaganych dokumentów. Jednocześnie na kopercie należy zamieścić nazwę i adres Wykonawcy w celu ewentualnego odesłania jej bez otwierania w przypadku złożenia oferty po wyznaczonym terminie.
  • Oferty zostaną otwarte w dniu 27 lipca 2020 godz. 11:15.

8. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

9. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

  1. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego oraz obejmować wszelkie koszty, jakimi Wykonawca obciąży Zamawiającego z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
  2. Ceną oferty jest kwota wymieniona w formularzu oferty, wynikająca z kalkulacji ceny ofertowej, której wzór stanowi załącznik nr 2 Kalkulując cenę ofertową należy wnikliwie przeanalizować zapisy niniejszego zaproszenia w części dotyczącej opisu zamówienia.
  3. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w złotych (PLN) netto i brutto z uwzględnieniem należnego podatku VAT.
  4. Ceny jednostkowe netto wskazane w kolumnie 3 załącznika nr 2 nie ulegają zmianie przez okres ważności oferty (związania) oraz przez cały okres realizacji zamówienia.

 10. KRYTERIA OCENY OFERT

  1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie kryterium ceny - CENA 100%. Wygra oferta o najniższej cenie.
  2. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wówczas wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.
  3. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 11. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY, OGÓLNE WARUNKI UMOWY (WZÓR UMOWY)

  1. Zamawiający podpisze umowę (projekt umowy załącznik nr 5) z Wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
  2. Złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją wzoru umowy przez Wykonawcę.