Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiary podatku i opłat...
Wasilków, 31.07.2025 r.
SS.2110.7.2025.KD
Burmistrz Wasilkowa
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie
Ofertę na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Wasilkowie,
ul. Białostocka 7, może złożyć kandydat, który spełnia następujące wymagania:
-
Wymagania niezbędne:
-
posiadanie obywatelstwa polskiego,
-
posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
-
nieposzlakowana opinia,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
-
wykształcenie wyższe,
-
znajomość ustaw: Ordynacja podatkowa, o finansach publicznych, o podatkach
i opłatach lokalnych, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o samorządzie gminnym,
o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych, -
umiejętność obsługi komputera, w szczególności programów MS Office.
-
Wymagania dodatkowe:
-
doświadczenie w pracy w administracji publicznej, w zakresie w/w stanowiska,
-
umiejętność obsługi Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
-
umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
-
umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
-
umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
-
umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, sumienność, obowiązkowość, dobra postawa etyczna.
-
Zakres wykonywanych zadań na danym stanowisku:
-
ustalanie wymiaru należności z tytułu zobowiązań pieniężnych w zakresie podatków i opłat na terenie Gminy Wasilków, mianowicie:
-
wymiar podatku rolnego,
-
wymiar podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
-
wymiar podatku leśnego,
-
wymiar podatku od środków transportowych, zgodny z informacją o pojazdach zarejestrowanych i wyrejestrowanych - otrzymaną ze Starostwa Powiatowego,
-
w zakresie podatku od nieruchomości od osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
-
informowanie podatników o wysokości stawek podatku, obowiązujących
w danym roku, -
terminowe kompletowanie deklaracji podatkowych,
-
dokonywanie przypisu i odpisu należności podatkowych,
-
przeprowadzanie kontroli w zakresie rzetelności danych zawartych w deklaracji, a stanowiących podstawę opodatkowania.
-
bieżąca ewidencja gospodarstw i nieruchomości (bieżąca aktualizacja zachodzących zmian w ewidencji gruntów i innych danych),
-
systematyczna aktualizacja wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez referat organizacyjny (kopii zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i wyrejestrowaniu jej),
-
weryfikacja zgodności z ewidencją gruntów (rejestrami geodezyjnymi) lub planem urządzenia lasu - danych zgłoszonych przez podatnika do opodatkowania podatkiem leśnym,
-
przeprowadzanie kontroli - w terenie - w zakresie rzetelności danych zawartych w wykazach nieruchomości, a stanowiących podstawę opodatkowania,
-
wystawianie decyzji w zakresie zwolnienia od podatku rolnego gruntów, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz ustalanie ulg żołnierskich,
-
prowadzenie rejestru przypisów i odpisów,
-
nadzór nad terminowym doręczaniem nakazów płatniczych oraz decyzji dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości,
-
sporządzanie dowodów księgowych (PK) w zakresie przypisu i odpisu poszczególnych tytułów dochodów budżetowych (dla których prowadzona jest analityka) i przekazywanie ich do księgowości budżetowej,
-
przygotowywanie danych dla potrzeb projektu budżetu, sprawozdawczości i bilansu zamknięcia,
-
prowadzenie rejestru pism i podań wpływających do referatu, w zakresie:
-
ulg i zwolnień ustawowych w zakresie podatku rolnego i leśnego,
-
ulg, umorzeń, rozłożenia na raty i odroczenie terminu zapłaty podatku od środków transportowych - po uprzednim skasowaniu opłaty skarbowej, zgodnie
z ustawą o opłacie skarbowej, -
dokonywanie adnotacji w rejestrze o sposobie i terminie załatwienia sprawy,
-
rzetelne rozpatrzenie zasadności każdego podania poprzez:
-
wszczęcie postępowania,
-
skompletowanie dokumentów umożliwiających obiektywne wyjaśnienie sytuacji finansowej podatnika, możliwości udzielenia pomocy przedsiębiorcy - w świetle obowiązujących przepisów,
-
terminowe przygotowanie decyzji, zgodnie z wymogami ustawy - ordynacja podatkowa i ustawy o pomocy publicznej, następnie po zatwierdzeniu przez Burmistrza-przesłanie jej zainteresowanej osobie,
-
przestrzeganie zasady poboru i inkasowania opłaty skarbowej w znakach lub innej formie, na podaniach i załącznikach składanych do Urzędu Miejskiego, zgodnie
z ustawą o opłacie skarbowej, -
sporządzanie sprawozdań do RIO w sprawie utraconych dochodów z tytułu ulg
i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym - stanowiących podstawę naliczenia Gminie subwencji rekompensującej, -
rzetelne i prawidłowe ustalanie skutków finansowych wynikających z:
-
obniżenia górnych stawek podatków dokonywanych uchwałami Rady Miejskiej,
-
udzielonych ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych,
będących podstawą naliczenia Gminie części subwencji ogólnej,
-
sporządzanie zestawień: skutków obniżenia górnych stawek podatku oraz zastosowania ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych - dla celów sprawozdawczości budżetowej,
-
wydawanie zaświadczeń o figurowaniu bądź nie figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - po złożeniu wniosku przez podatnika i po skasowaniu opłaty skarbowej, zgodnie
z ustawą o opłacie skarbowej i rozporządzeniem wykonawczym do ustawy, -
prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego dla producentów rolnych,
-
występowanie z wnioskiem o wszczęcie dochodzenia w sprawach karnych skarbowych,
-
kompletowanie dokumentów oraz wydruków przetworzonych danych za określone przepisami okresy sprawozdawcze, celem przekazania ich do archiwum,
-
czynne uczestnictwo we wszystkich pracach zleconych gminie ustawami, w zakresie aktualizacji danych dla potrzeb spisów powszechnych,
-
bieżące zapoznawanie się ze zmianą przepisów dotyczących wykonywania powierzonych obowiązków służbowych,
-
ustalanie następców prawnych i majątku podatnika,
-
sporządzanie projektów zarządzeń Burmistrza i projektów uchwał Rady Miejskiej
w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pracy, -
praca w systemie EZD.
-
Warunki pracy na danym stanowisku:
Praca administracyjno-biurowa z obsługą komputera wykonywana w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wasilkowie
ul. Białostocka 7.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Początek zatrudnienia: wrzesień 2025 r.
-
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Miejsce pracy na piętrze budynku. Ograniczona możliwość poruszania się wózkiem inwalidzkim po budynku (schody na piętro budynku). Budynek wyposażony w podjazd dla osób niepełnosprawnych, szerokość drzwi wejściowych umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim, ciągi komunikacyjne o szerokości umożliwiającej poruszanie się wózkiem, toaleta przystosowana dla wózków inwalidzkich – jedna, usytuowana na parterze budynku.
-
Oferty kandydatów na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat powinny zawierać podpisane przez kandydata następujące dokumenty (kopie dokumentów dołączonych do oferty powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata) - pod rygorem odrzucenia oferty na etapie oceny formalnej:
-
list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru;
-
CV,
-
kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
kopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu potwierdzających doświadczenie zawodowe,
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej
oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych, -
oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe” (osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielnie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego),
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do lekarza medycyny pracy),
-
klauzula zgody kandydata na przetwarzanie danych do celów rekrutacji
w brzmieniu: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez Burmistrza Wasilkowa na potrzeby przeprowadzenia procedury naboru na stanowisko urzędnicze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.”, -
dokument potwierdzający niepełnosprawność - w przypadku gdy kandydat posiada orzeczony stopień niepełnosprawności.
-
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
-
Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie ul. Białostocka 7,
w Biurze Obsługi Interesanta – parter, w godz. 9.00-17.00 we wtorki, 7.30-15.30 w pozostałe dni robocze, w zaklejonej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem
kandydata z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatków
i opłat w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie” w nieprzekraczalnym terminie do dnia
14 sierpnia 2025 r. (do godz. 15 : 30). Dokumenty dostarczone po upływie ww. terminu nie będą rozpatrywane. Dokumenty wysłane przesyłką pocztową powinny być doręczone w powyższym terminie. -
Osoby spełniające wymogi formalne zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie ul. Białostocka 7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP Urzędu Miejskiego w Wasilkowie oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu. Dokumenty osób niezakwalifikowanych można będzie odebrać osobiście w Urzędzie Miejskim w Wasilkowie w pokoju Nr 24, w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury naboru tj. od dnia zamieszczenia informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej.
Burmistrz Wasilkowa
Adrian Łuckiewicz